Monday, July 7, 2008

kEhIDUpAN kU

Hari Sabtu yang lalu baru saja berlalu dengan penuh kegembiraan dan kepenatan...namun dalam kepenatan terdapat jua kenangan manis...aku menjadi seorang fasilitator untuk orientasi fakulti pengajian islam semester satu...aku menjadi fasilitator bagi kumpulan 2...macam-macam terjadi tapi tetap best....apa yang paling kelakar antara mereka semua adalah semasa LDK yang kedua mereka di beri satu tugas dimana mereka dikehendaki sebuah pulau harapan..maksudnya kononnya sebuah kapal telah terhempas disebuah pulau yang terletak jauh di tengah-tengag laut..di dalam kapal tersebut terdapat 15 orang dimana 5 daripadanya telah mati maka tinggal la 10 orang...5 daripadanya juga adalah doktor,arkitek,guru agama,budak genius dan tentera..5 lagi adalah rakyat biasa..entah apa-apa entah yang mereka lukis pulau yang mereka lukis langsung tidak memberikan harapan dan tidak masuk akal...selain itu juga, apa yang paling best malam orientasi tersebut ada satu LDK yang diberi nama "boneka"...dimana dalam LDK kali ini setiap ahli kumpulan diberi peluang untuk menconteng muka fasilitator masing-masing dengan memggunakan "water colour"...diaorang langsung tidak melepaskan peluang keemasan ini untuk mengenakan fasilitator diaorang..bersorak kegembiraan mereka apabila fasi-fasi diaorang dipergunakan macam boneka...dah la muka kena conteng kena pakai baju yang dibuat daripada surat khabar kelakar giler...gelak bagai nak pecah perut satu auditorium...pas 2 siap kena wat show pulak tuu kat atas pentas hehehehehehe......tak tahu apa nak buat aku pun menari la ala-ala ballet....mak oiiiii malu giler aku...satu auditorium gelakkan aku... bila aku tgk balik gmbar yang aku ambil aku rasa aku macam.....hehehehehehe "robot gemuk".....
KENANGAN YANG PALING INDAH SEPANJANG SEMESTER 3 INI....

2 comments:

Unknown said...

cute n simple.....tambahkan lagipost k baby...i give 3 star....

ayunor said...

blog menarik..tq